Zajęcia mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności swobodnego analizowania problematyki programistycznej, jak też projektowanie i implementację odpowiadających im algorytmów. Za pomocą wizualnego języka Scratch rozwijanego przez MIT, będziemy w przyjazny sposób koncentrować się na istocie rozwiązywania problemów algorytmicznych. Chcemy, by po zajęciach każdy mógł samodzielnie konstruować własne programy oraz bez przeszkód poruszać się wśród podstawowych narzędzi oferowanych programistom.
Grupa 1, tj. klasy III-V
Programując proste animacje, a także nieco bardziej skomplikowane mini-gry, będziemy mieli okazję w praktyczny i jednoznacznie widoczny sposób zobaczyć i zrozumieć działanie języków programowania. Poznamy podstawowe kroki podejmowane w celu rozpoznania problemu, a przy pomocy podstaw teorii logiki wykorzystamy instrukcje i pętle, by stworzyć najbardziej optymalne rozwiązania problemów.
Grupa 2, tj. klasy VI-VIII SP i III gimnazjum
Po zapoznaniu się z podstawami programowania zajmiemy się rozwiązywaniem wielopoziomowych problemów programując bardziej złożone gry i programy. Poznamy też bardziej abstrakcyjną stronę algorytmiki rozwiązując problemy czysto matematyczne i wykorzystując do tego popularne algorytmy takie jak proste algorytmy sortujące czy algorytm Euklidesa.
wiek dzieci: od 9 do 16 lat
liczebność grup: 10-15 osób
prowadzący: mgr Monika Kozyra
termin zajęć: wtorek, godz. 15:00-16:30 (klasy III-V) i godz. 17:30-19:00 (klasy VI i starsi)
czas trwania: 90 minut
miejsce: Szkoła Podstawowa nr 4 w Myślenicach
Zajęcia odbywają się w ramach ustalonych składek członkowskich -> Składki Członkowskie 2018/2019
Informacje o zapisach i zajęciach sekcji naukowej w bieżącym roku szkolnym -> Zajęcia 2018/2019